Vanliga frågor
KundtjänstVisar 0 av 0 frågor
Ja, brandskydd är ett lagkrav för alla verksamheter. Enligt Lagen om Skydd mot Olyckor (LSO) är alla verksamhetsutövare skyldiga att i skälig omfattning hålla utrustning för släckning av brand och för livräddning vid brand eller annan olycka. Våra experter hjälper dig att uppfylla alla lagkrav och försäkringsvillkor.
Systematiskt Brandskyddsarbete (SBA) är en kontinuerlig process för att förebygga bränder och minska konsekvenserna om en brand ändå skulle uppstå. Det innebär att man planerar, utbildar, övar, dokumenterar, följer upp och förbättrar brandskyddsarbetet i en organisation. SBA är ett lagkrav enligt Lagen om Skydd mot Olyckor (LSO) och gäller för alla verksamheter.
Vi erbjuder omfattande stöd för ditt SBA:
- Initial brandskyddsanalys av din verksamhet
- Upprättande av en skräddarsydd SBA-plan
- Utbildning av brandskyddsansvariga och övrig personal
- Implementering av rutiner för kontroller och underhåll
- Digitala verktyg för dokumentation och uppföljning’
- Regelbundna revisioner och uppdateringar av SBA
- Stöd vid myndighetsinspektioner
Vårt omfattande brandskyddserbjudande inkluderar:
- Årlig kontroll av ditt brandskydd
- Korrekt skyltning i din verksamhet
- Digitalt dokumenterade underhållsrapporter
- Personlig brandtekniker för support och rådgivning
- Tillgång till första hjälpen, hjärtstartare och HLR
SBA är en kontinuerlig process, men en formell översyn bör göras minst årligen. Därutöver bör SBA uppdateras vid:
- Förändringar i verksamheten eller lokalerna
- Efter incidenter eller tillbud
- När ny kunskap eller nya regler tillkommer
Vi hjälper dig att hålla ditt SBA aktuellt och effektivt genom regelbundna uppföljningar och uppdateringar.