Resultat för "" (114)

Retur- och återbetalningspolicy

Senast uppdaterad: 2024-11-26

1. Allmänna bestämmelser

Work Safe i Sverige AB, organisationsnummer 559086-7908, tillämpar denna retur- och återbetalningspolicy uteslutande för köp genomförda via webbplatsen www.worksafesverige.se. Genom att genomföra ett köp på webbplatsen accepterar kunden dessa villkor i sin helhet.

2. Definitioner

I denna policy avses med:

  • ”Bolaget” – Work Safe i Sverige AB
  • ”Webbplatsen” – www.worksafesverige.se
  • ”Konsument” – fysisk person som handlar huvudsakligen för ändamål som faller utanför näringsverksamhet
  • ”Näringsidkare” – fysisk eller juridisk person som handlar för ändamål som har samband med den egna näringsverksamheten

3. Returrätt

Bolaget tillämpar en utökad returrätt om trettio (30) dagar för samtliga kunder, vilket överstiger den lagstadgade ångerrätten om fjorton (14) dagar enligt distansavtalslagen (2005:59). Returrätten gäller från den dag då kunden eller av denne anvisad tredje part, dock ej transportören, tar varan i fysisk besittning.

4. Returvillkor

För att returrätten ska kunna göras gällande krävs att:

  • Varan är oanvänd
  • Varan återlämnas i originalförpackning
  • Samtliga tillbehör och dokumentation medföljer returen
  • Returen anmäls till Bolaget inom den angivna returperioden

5. Undantag från returrätten

Returrätten omfattar inte:

  • Varor som tillverkats enligt kundens specifikationer
  • Skyddsutrustning där försegling brutits
  • Varor som på grund av sin beskaffenhet inte lämpar sig för retur av hygieniska skäl och där förseglingen brutits

6. Returförfarande

Returer ska anmälas och registreras via Bolagets retursystem på Webbplatsen. Bolaget står för returfrakt inom Sverige. Returfraktsedel tillhandahålls av Bolaget efter godkänd returanmälan.

7. Återbetalning

Vid godkänd retur återbetalar Bolaget hela köpesumman inklusive ursprungliga leveranskostnader. Återbetalning sker utan onödigt dröjsmål och senast inom fjorton (14) dagar från det att returrätten gjorts gällande. Återbetalning sker till samma betalningsmedel som användes vid köpet.

8. Reklamationsrätt

Utöver returrätten gäller reklamationsrätt enligt konsumentköplagen (1990:932) för konsumenter och köplagen (1990:931) för näringsidkare. Vid godkänd reklamation står Bolaget för samtliga kostnader förenade med reklamationen.

9. Transportskador

Synliga transportskador ska anmälas till transportören vid mottagandet. Dolda transportskador ska anmälas till Bolaget inom sju (7) dagar från mottagandet.

10. Kundtjänst

För frågor rörande denna policy kontaktas Bolagets kundtjänst via:

  • E-post: info@worksafesverige.se
  • Telefon: 073-504 70 55
  • Öppettider: 08:00 – 17:00

11. Tvist

Tvist angående tolkningen eller tillämpningen av dessa villkor ska avgöras enligt svensk rätt, med  Stockholms tingsrätt som första instans.

12. Ändringar

Bolaget förbehåller sig rätten att ändra dessa villkor. Ändringar träder i kraft trettio (30) dagar efter publicering på Webbplatsen.

FAQ

Allt du behöver veta om våra HLR-utbildningar

Här hittar du svar på de vanligaste frågorna om våra HLR-utbildningar - hittar du inte svaret du söker, mejla oss på info@worksafesverige.se

1. Allmän information

2. Praktisk information

3. Priser och bokning

4. Certifiering och kvalitet

Hör direkt vad våra deltagare tycker – Recensioner från utbildade livräddare!

Få din offert nu
Få din offert nu